fredag 8 februari 2013

Kulturentré i Kalix

NLL:s projekt Kulturentré har nu vandrat till alla sjukhus i Norrbotten och nu var det Kalix sjukhus tur. Kalix var det sista sjukhuset. Jag och kollegan Lena var på plats med utställningen om vårt projekt FärgRik samt med en konstaktivitet där besökare, personal och patienter kunde stanna och prova på.


Som alltid är det roligt att vara med på Kulturentré då det oftast är väldigt uppskattat när kulturen kommer till sjukhusen!
För mig var det också lite extra roligt då jag har jobbat på Kalix sjukhus i ca 12 år. Träffade på väldigt många av mina gamla kollegor under dessa dagar och det var väldigt roligt. Det är ca 13 år sen jag slutade jobba där och några av dem kände knappt igen mig!

Nu kommer det här projektet/försöket utvärderas av NLL och Division Kultur & Utbildning och efter det får vi se vad det blir av det hela. Vi har fått lite information och tagit del av en del tankar kring det hela. Att det har varit bra och att kulturen är viktig för att känna sig friskare råder det ingen tvekan om men själva strukturen hur det ska genomföras är inte riktigt klar än.....Det kan ni också läsa här i Norrbottens Kuriren.
Vi väntar med spänning!

Här är en annan artikel i Norrbottens Kuriren om Kulturentré i Kalix.

Jag och Lena har också träffat en, för oss, nyckelperson inom NLL som är intresserad av vårt projekt FärgRik och skulle vilja se någon form av fortsättning här framöver, känns väldigt positivt och roligt! Bl.a. har en vårdcentral i Norrbotten uttryckt att de skulle vilja göra något liknande hos dem. Det finns andra tankar också och det får jag berätta mer om senare då vi ser de hela mer tydligt framför oss.

Ja, vi får se och det här är väl också något jag tar med mig nu när jag åker iväg till solen igen.....

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: